Zamrznutá kuchyňa renderovaná cez EEVEE
Chladnička v kuchyni renderovaná cez CYCLES

Doba ľadová

Šťastné a veseléDruhá scéna po nočnej ulici, v ktorej som sa vybláznil s modelovaním jednoduchých objektov. V kuchyni som vymodeloval všetko okrem okien. Tie sú importované pomocou Archipack pluginu. Najviac času zo všetkých objektov zabrala chladnička, no pre dosiahnutie lepšieho výsledku som sa nevyhol modelovaniu i textúrovaniu low-poly potravín, zeleniny a iných porcelánových, drevených a kovových kuchynských pomôcok. Zatiaľ čo obaly potravín v chladničke som si graficky navrhol v Photoshope, textúry dlažby, obkladačiek, dreva a panorámy som stiahol cez BlenderKit knižnicu.

Oražovú verziu som renderoval s 6GB grafickou kartou Nvidia GTX1060 na 6K rozlíšenie cez CYCLES 76 minút na 800 samplov s následným odšumením, rovnakú verziu cez EEVEE 2 minúty. Zamrznutú EEVEE 7 minút a jeden snímok pre video v nízkej kvalite a 4K rozlíšení 1-2 minúty.

Rozdiel medzi CYCLES A EEVEE a čo ma kuchyňa naučila

Všetky verzie majú rozdielne nasvietenie, iný počet zdrojov svetla a pri niektorých objektoch aj rozdielne procedurálne textúry (napríklad sklo). EEVEE naviac obsahuje volumetrickú hmlu v miestnosti i chladničke. Rozdiel v kvalite nasvietenia, odleskoch a tieňoch môžeš porovnať na obrázkoch pod videom.

Niet pochýb o tom, že reálnejšie pôsobiace scény musia obsahovať drobné detaily ale aj nepravidelnosti a nedostatky. Práve preto veľa vizualizácií interiérov pôsobí neprirodzene.

3D animácia

10/2021 Blender 2.93 Cycles Render Engine EEVEE Render Engine BlenderKit UV mapping Array modifier Particles Subdivision Surface Weight Paint Sapling Tree Gen plugin Archipack plugin Solidify modifier Mirror modifier Force Fields Volumetrics Lighting Volumetric Shadows Motion Blur Bloom Adobe Photoshop 
Kuchyňa renderovaná cez EEVEE
Naspäť do menu