Epipremnum aureum vo vesmíre
Rastlina Potosovec zlatý, krhla s vodou a záhradná pupma

Epipremnum aureum 2.0

Ťahá sa všade a za všetkýmInšpiráciou pre scénu je môj Potosovec zlatý (Epipremnum aureum). Vymodeloval som všetky objekty okrem kameňov v pozemskej verzii. Textúry listov rastliny sú z vlastnej fotobanky, planéta Zem a mliečna dráha je z databázy NASA a ostatné textúry sú z BlenderKit knižnice.

V 3D scéne s krhlov som použil simuláciu vody. Pozadie je transparentné, oblohu som domontoval v Photoshope. Vo videu je obloha ako World Background, ale nasvietenie slnka je z ľavej strany. Pohyb listov rastliny je vytvorený cez Weight Paint a modifikátor Wave. Tráva i listy rastliny s priehľadným (translucent) shaderom v protisvetle ale aj celé nasvietenie materiálov pôsobí realistickejšie v CYCLES ako v EEVEE. Obrázok cez CYCLES na rozlíšenie 7680x4800px a 320 samplov bol aj s odšumením (DeNoise) dokončený za 90 minút. Ak som chcel vytvoriť 4K animáciu v krátkom čase, musel som scénu optimalizovať pre EEVEE render. Upravená denná verzia s krhlov v nižšej kvalite sa renderovala približne 2 minúty na jeden snímok. Pri vesmírnej verzii trvalo rovnaké rozlíšenie iba 18 sekúnd - vďaka absencii častíc trávy. Odlesk objektív na obrázku je vytvorený v Photoshope.

EEVEE flickering a 8-bitové JPG z minulého storočia

V animácii som bojoval s nepríjemným preblikávaním tieňov na listoch. Riešenie bolo A) výrazne znížiť alebo odstrániť priehľadnosť listov B) upraviť kvalitu tieňov a zároveň znížiť kontrast celého snímku C) zvýšiť kvalitu všetkých parametrov (vrátane tieňov a samplov) alebo použiť CYCLES render a tým extrémne natiahnuť čas rendrovania.

Druhý problém sa vyskytol pri vesmírnej verzii, kde sa výrazne zobrazovali schody vo farebných prechodoch. Ide o klasický problém nízkej 8-bitovej farebnej hĺbky. Zdrojový video súbor som preto ukladal v 10-bitovom HEVC formáte (H265) alebo VP9 (.webM). Youtube nevedno prečo, tieto videá degradoval naspäť do 8-bit. Podobný problém je aj so štandardným JPG obrázkom, preto na tejto stránke nájdeš dátovo robustné PNG. Je zvláštne, že aj v roku 2021 stále nedokázali podporiť vo všetkých prehliadačoch novší a lepšie optimalizovaný JPEG2000 (.jpf) alebo WebP ale používa sa zastaralý 8-bitový JPEG z roku 1992.

3D animácia

05/2021 Blender 2.93 EEVEE Render Engine Cycles Render Engine Photography 4K animation BlenderKit UV mapping Subdivision Surface Weight Paint Wave modifier Ivy Gen Plugin Fluid Simulation Motion Blur Translucent Bump Displace modifier Bloom DeNoise Adobe Photoshop 
3D grafika v programe Blender
Naspäť do menu
Je to neuveriteľné, ale aj MOWS používa cookies a štatistiku.SÚHLASÍM