Ťahá sa všade a za všetkýmInšpiráciou pre scénu je môj Potosovec zlatý (Epipremnum aureum). Vymodeloval som všetky objekty okrem kameňov v pozemskej verzii. Textúry listov rastliny sú z vlastnej fotobanky, planéta Zem a mliečna dráha je z databázy NASA a ostatné textúry sú z BlenderKit knižnice.
V 3D scéne s krhlov som použil simuláciu vody. Pozadie je transparentné, oblohu som domontoval v Photoshope. Vo videu je obloha ako World Background, ale nasvietenie slnka je z ľavej strany. Pohyb listov rastliny je vytvorený cez Weight Paint a modifikátor Wave. Tráva i listy rastliny s priehľadným (translucent) shaderom v protisvetle ale aj celé nasvietenie materiálov pôsobí realistickejšie v CYCLES ako v EEVEE. Obrázok cez CYCLES na rozlíšenie 7680x4800px a 320 samplov bol aj s odšumením (DeNoise) dokončený za 90 minút. Ak som chcel vytvoriť 4K animáciu v krátkom čase, musel som scénu optimalizovať pre EEVEE render. Upravená denná verzia s krhlov v nižšej kvalite sa renderovala približne 2 minúty na jeden snímok. Pri vesmírnej verzii trvalo rovnaké rozlíšenie iba 18 sekúnd - vďaka absencii častíc trávy. Odlesk objektív na obrázku je vytvorený v Photoshope.
EEVEE flickering a 8-bitové JPG z minulého storočia
V animácii som bojoval s nepríjemným preblikávaním tieňov na listoch. Riešenie bolo A) výrazne znížiť alebo odstrániť priehľadnosť listov B) upraviť kvalitu tieňov a zároveň znížiť kontrast celého snímku C) zvýšiť kvalitu všetkých parametrov (vrátane tieňov a samplov) alebo použiť CYCLES render a tým extrémne natiahnuť čas rendrovania.
Druhý problém sa vyskytol pri vesmírnej verzii, kde sa výrazne zobrazovali schody vo farebných prechodoch. Ide o klasický problém nízkej 8-bitovej farebnej hĺbky. Zdrojový video súbor som preto ukladal v 10-bitovom HEVC formáte (H265) alebo VP9 (.webM). Youtube nevedno prečo, tieto videá degradoval naspäť do 8-bit. Podobný problém je aj so štandardným JPG obrázkom, preto na tejto stránke nájdeš dátovo robustné PNG. Je zvláštne, že aj v roku 2021 stále nedokázali podporiť vo všetkých prehliadačoch novší a lepšie optimalizovaný JPEG2000 (.jpf) alebo WebP ale používa sa zastaralý 8-bitový JPEG z roku 1992.